herstel vragen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

hoi, ik ben een meisje van 17 jaar en erg onzeker over mijn neus. Ik wil graag een correctie laten doen maar ben bang dat hier grapjes over gemaakt gaan worden. hoe lang is het kapje nodig? hoelang blijft het blauw en opgezwollen? Wanneer is het niet meer zichtbaar dat ik er iets aan heb gedaan en dan bedoel ik niet het resultaat.

met vriendelijke groet
    eline

Reactie
    petra

hoi, inmiddels alweer juni dus wellicht heb je er al iets aan laten doen? of mag dat pas vanaf je 18e ?. ik heb er vele jaren op moeten wachten om er iets aan te laten doen, mijn leven is er een stuk beter op geworden maar de operatie vond ik alleen maar heel erg eng omdat ik niet door mijn neus kon ademen en dan raak ik in paniek , niet iedereen kan ertegen om alleen door je mond te kunnen ademen . ik kreeg een slangetje met zuurstof om in mijn mond te doen om er enigszins mee om te kunnen gaan , maar veel hielp het niet , ik was totaal in paniek en dat duurde zolang die tampons in mijn neus bleven, gelukkig niet langer dan een dag , meer dan een dag is niet nodig. ,we hebben het nog even geprobeerd om helemaal geen tampons in mijn neus te doen omdat ik zo in paniek was meteen toen ik uit de narcose kwam maar dat is niet haalbaar, ik kreeg meteen een bloeding en zo een bloeding is loeigevaarlijk ,dus die tampons moeten er echt in voor een dag. meteen daarna moet je xylometazoline gebruiken als neusspray, helaas ben ik daar dan weer verslaafd aan geraakt en kom er niet af . het mooie van een neus operatie is dat je absoluut helemaal geen pijn hebt, ik was verbaasd dat dat kon. over het feit dat men het gaat zien door het kapje, ach ja, dat is misschien een paar dagen , nou ja, dan blijf je toch dicht bij huis… het rare is dat er in mijn geval jaren lang grappen is gemaakt over mijn neus , ik ben uitgelachen mijn leven lang, nu niet meer , als ik nu iemand hoor lachen dan is het een vreemde gewaarwording dat het niet meer om mij is , ik kan nu in openbare ruimtes komen zonder dat ik raar aangekeken wordt ,mijn kaak stond ook ver naar achteren dus het werd nogal een soort vogel achtig silhouet , dat is nu veel minder door een kaak operatie , helaas niet volledig maar toch, en daardoor heb ik meer rust en hoef ik me niet meer te bewijzen in gezelschap , eindelijk . maar ik ben dan wel veel ouder dan 17 , ik hoop in ieder geval dat je wel een goede kijk hebt op jezelf en niet je neus niet mooi vind omdat er in amerika zoveel wordt geopereerd voor de lol en je jezelf daarmee gaat vergelijken, hier in nederland zijn goede chirurgen die verstand hebben van elk individueel gezicht en wat dus het beste bij je past .

Reactie

Reageer naar: herstel vragen

6 +

Vul de rekensom in

?

De rekensom is verplicht

= 11